Show/hide navigation (0)

Retourneren en ruilen

Wij zouden graag willen dat al onze producten aan je verwachtingen voldoen. Dit is helaas niet altijd mogelijk. Soms valt het 'live' gewoon tegen, of misschien heb je het even niet zo breed. Retourneren & ruilen hoort erbij. De TvExpert respecteert je beslissing en hoopt je met een ander artikel wel blij te kunnen maken.

Kan het product nog geretourneerd worden?

De TvExpert hanteert een bedenktermijn van 14 dagen. Binnen deze termijn kan je bepalen of jij je aankoop wil houden. Indien je besluit dit niet te doen, dan kan je het product aan ons retourneren. Het is in dat geval wel belangrijk om vooraf goed de conditie van het product aan ons te vertellen. Is een product beschadigd of zitten er duidelijke gebruikssporen op, dan zijn wij genoodzaakt hiervoor kosten in rekening te brengen. Wij moeten de producten namelijk nog wel kunnen verkopen en moeten dus deze schade herstellen.

Hoe retourneer ik een product?

Komt op basis van bovenstaand artikel het product volgens jou in aanmerking voor een retournering? Dan is het allereerst van belang om met onze klantenservice contact op te nemen. Je ontvangt vanuit hen een zogenoemd RMA formulier. Dit is een vereiste voor iedere terugzending. Op deze manier kan ons magazijnteam namelijk nagaan welke bestelling er precies is teruggekomen en het netjes afhandelen.

Onze klantenservice zal je zo snel mogelijk het RMA formulier toezenden. We willen je dan wel vragen om binnen 14 dagen na ontvangst van dit formulier de bestelling te retourneren. Zo ontstaat er geen verwarring en wordt er niet onnodig lang op een retourzending gewacht. Vergeet niet om het bewijs van de retourzending goed te bewaren, mocht er iets mis gaan met de post kun je het in elk geval nog met hen regelen. Ook is het verstandig om het pakket verzekerd retour te sturen. Daarmee voorkom je dat een onbeschadigd product alsnog beschadigd bij ons aankomt. De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening.

Hoe gaat het daarna verder?

Direct na de ontvangst van de retourzending, gaan we het product en de conditie daarvan bekijken. Zo checken we of alle onderdelen compleet zijn. Ook gaan we na of de onderdelen nog in een goede staat zijn. Zodra deze controle klaar is, ontvang je van ons een bevestiging met hierbij (eventueel) vermeld de opmerkingen over de staat van het product.

We streven ernaar om zo snel mogelijk na de ontvangst van je retourzending het aankoopbedrag terug te storten. Dit gebeurd uiterlijk 14 dagen na de ontvangst van het pakket, maar vaak ook eerder. Naast een terugbetaling kun je ook kiezen voor een cadeaubon uit onze webshop, ter waarde van dit bedrag.

Terug naar boven ↑